Avant Legal 365 – Løsning for advokatbransjen

«vårt bidrag til legal tech»

Avant Legal 365 –
Løsning for advokatbransjen

Som partner i et advokatfirma skal du drive firmaet samtidig som du også skal praktisere rettsfaget. I tillegg skal du holde orden på tidsplanen din, vedlikeholde kommunikasjon med klientene, spore og notere korrekt tidsbruk og organisere dokumenter.

Hvordan skal du kunne praktisere alt dette og samtidig som du skal ha fornøyde kunder?

Bli kjent med vår løsning for advokatbransjen – Avant Legal 365.

Avant Legal 365 er en skreddersydd løsning for advokatbransjen laget av Avant IT basert på Microsoft sin Dynamics 365 løsning.

Denne digitaliserte løsningen ligger i skyen og via et web-grensesnitt kan du lett få oversikt over klienter, saker, statistikker, prosjekter, kontakter, registrerte timer og mye mer.

Avant IT sitt bidrag til legal tech scenen

Legal tech betyr bruk av teknologi og programvare for tjenester innen lov og rett. De bedriftene som jobber innen legal tech har disrupsjon som mål – disrupsjon av konservative måter å jobbe på.

Det handler ikke om at roboter og automasjon tar over advokatbransjen men hvordan tjenestene leveres via digitale kanaler – sagt med andre ord; digitalisering for advokatbransjen.

Legal tech skal hjelpe bedrifter med modernisering innen disse hovedområdene innen advokatvirksomheter:

  • Drift av advokatvirksomhet
  • Lagringsrutiner for dokumenter
  • Fakturering
  • Regnskap
  • E-discovery – Elektroniske søk i rettssystemer
  • Informasjonsinnsamling/research
  • Automasjon av dokumentbehandling

Legal tech skal føre til en mer effektiv drift av advokatvirksomheten din.

Noen av teknologitrendene som er verdt å merke seg er:

Funksjonsoversikt for Avant Legal 365

  • Oversikt over selskapets avtaler og tilknyttede prisavtaler

  • Personlige dashboard for timeføring og åpne oppgaver

  • Avant DocHandler integrasjon

  • Lagre all kommunikasjon, kontakter, dokumenter, kalenderhendelser og fakturaer og underlag

  • Økt produktivitet med arkivering, søk, kopiering og posthåndtering

  • Holde orden på rettsdatoer, klientmøter og andre kalenderhendelser

  • Milepæler

  • Oppgavelister

  • Integrasjon med ulike ERP systemer (Regnskapssystemer)

  • Oversiktlig klientregister

  • Brukervennlig time/utleggsregistrering

  • Statistikk- og rapportfunksjoner

  • Egendefinerte brukerstyrte funksjoner og rettighetshåndtering

  • Oppgavestyring

  • Fullt integrert med Outlook og Microsoft Office 365

  • Mulighet for korrekt kategoriklassifisering av dokumenter vha maskinlæring

  • Enkel opprettelse av dokumenter fra sak med utgangspunkt i deres egne maler

  • Muligheter for deling av dokumenter med klient

Skjermbilder –  Avant Legal 365

Hvorfor velge Avant Legal 365 for din advokatvirksomhet?

  • I skyen

    Løsningen er skybasert og det er ikke noe behov lokal programvare eller lokal installasjon. Siden det er et web-grensesnitt du jobber med så fungerer løsningen på alle typer enheter; PC, Mac, smarttelefon og nettbrett.

  • Oppdaterte data

    Du har tilgang til dine data via integrasjoner og API’er slik at beslutningene som blir tatt er basert på oppdaterte datagrunnlag.

  • Ivaretar kunder og skaper nye leads

    Du kan fokusere på å yte god service mot kundene dine og Avant Legal 365 tar vare på forretningsdriften. Systemet hjelper deg med å generere nye leads og konvertere dem til kunder samtidig som det ivaretar eksisterende kunder.

  • Forbedret administrasjon

    Avant Legal 365 forsikrer at du fakturerer korrekt tidsbruk, planlegger tiden din best mulig og administrasjon flyter i bedriften.

  • Sikker lagring

    Systemet sikrer lagring av informasjon og at den er lett tilgjengelig for alle i bedriften. Siden systemet er basert på Dynamics 365 sørger Office 365-integrasjonen for god produktivitet og du slipper å hoppe mellom applikasjoner

  • Alt på ett sted

    Når du velger å samle all informasjon på et sted med Avant Legal 365 så kan du håndtere dataene rasjonelt og du får også en effektiv flyt i den daglige operasjonen. Du kan standardisere skjemaer, arbeidsprosesser, prosedyrer og poliser.

  • Fremtidsrettet

    Løsningen er fremtidsrettet for videre tilpasning og skreddersøm til individuelle behov for alle type advokatvirksomhet

Integrasjon med Avant DocHandler

Avant DocHandler er en praktisk forhåndsviser for dokumentbehandling på Sharepoint – utviklet av Avant IT for bedrifter som jobber mye med dokumentasjon.

Løsningen integreres på Sharepoint hvor lagring av dokumenter skjer og via Avant DocHandler kan man jobbe effektivt med dokumenter rett på Sharepoint – uten å måtte laste ned dokumenter, printe de eller lagre de for videre behandling.

Innovativt

All endring som du gjør på dokumentene blir laget som en layer – dvs dokumentet oppretholder sin opprinnelige tilstand.

Hensikten med Avant DocHandler er å spare tid ved at du kan jobbe direkte med dokumenter på Sharepoint. Du kan jobbe med dokumentet direkte fra Sharepoint i en viewer og behandle dokumentet videre via viewer løsningen.

Helhetlig Løsningsdesign

Funksjoner – Avant DocHandler

  • Eksporter lister til Excel

  • Send link på dokument på email

  • Avansert søk på informasjon i dokumentet

  • Tagg dokument med grad av viktighet

  • Sett varsling for endringer på biblioteket

  • Gjør notater og kommentarer på dokument viewer

  • Skravering av informasjon – automasjon for skravering av spesifikk informasjon (f.eks. personnr.)

  • Lagre epost-kommunikasjon direkte på Sharepoint - fra Outlook

  • Legg link på tekst i dokumentet

Avant IT er et fremtidsrettet teknologiselskap som skreddersyr løsninger for deg og ditt selskap.

Våre fokusområder består av:

  • Microsoft Dynamics 365 og custom utvikling
  • Software Utvikling
  • Skydrift – Azure
  • Microsoft Office 365
  • Print & Dokumentstyring

samt tilhørende Service & Support rundt disse områdene.

Våre utviklere og konsulenter har lang og bred erfaring i å skreddersy Dynamics 365 (CRM) etter ditt behov. Dette gjelder for alle bedrifter som har et behov innenfor salg, markedsføring, kundeservice, feltservice, prosjektstyring – eller rett og slett en kombinasjon av disse. Vi har også meget god erfaring med integrasjoner mot diverse ERP systemer, som blant annet Visma Global, Visma Lønn, 24 Seven Office og Uni Micro for å nevne noen.

I tillegg til disse ERP integrasjonene har vi flere ulike moduler som vi inkluderer i våre skreddersydde forretningssystemer for våre kunder.

Vi leverer i dag innovative løsninger innenfor våre fokusområder til kunder spredt rundt i Norden. Som en dedikert Microsoft Gold partner jobber vi kontinuerlig med å utvikle innovative løsninger for å imøtekomme våre kunders behov og ønsker.

Viktige funksjoner og tjenester som er i vårt advokat og saksbehandlingssystem

Timeregistrering

Hurtig timeregistrering

Offline tilgang

Rollebaserte dashboards

Oppfølgningsoppgaver

Oppfølgingsoppgaver

Mobil App

Mobil App

Fakturering

Fakturering

Dele mapper eksternt

Dele mapper eksternt

Mobil e-post og kalender sync

Mobil e-post og kalender synch

Sikker og tilgjengelig e-post

Sikker og tilgjengelig e-post

E-post web access

E-post web access

Konfigurasjon og tilpassning

Konfigurasjon og tilpassing

Fellesområde arkiv

Fellesområde arkiv

OneDrive hjemmeområde

OneDrive hjemmeområde

Offline dokumenter

Offline dokumenter

Dokument flyt

Dokument flyt

Dokument versjonering

Dokument versjonering

Sikker lagring og backup

Sikker lagring og backup

Tett samspill med Office 365

Tett integrasjon med Office365

Brukertilganger

Brukertilganger

Virksomheter og avdelinger

Virksomhet og avdelinger

Ta kontakt her om du ønsker å vite mer om Avant Legal 365 og Avant DocHandler

Eller ta kontakt på telefon / e-post:

Telefon:  23 33 89 99

E-post:  salg@avantit.no

Kontakt oss