Legal 365 for juridiske avdelinger
Legal 365 er en Microsoft 365 applikasjon for juridiske avdelinger
En komplett løsning
Legal 365 er en komplett saksbehandlingsløsning for det moderne kontor. Legal 365 er en Microsoft 365 Dynamics og inkluderer Microsoft 365, Outlook og Teams etc. Legal 365 er også tett integrert med de største regnskapssystemer, slik at du kun trenger å forholde deg til et IT-system i hverdagen. Du fører timer og utlegg i Legal 365, og du kan følge klienters innbetalinger, i et og samme system; legal 365
Legal 365 er sky- og abonnementsbasert og krever derfor ingen servere eller installasjon på PC’er eller annet teknisk utstyr.
Med Legal 365 får du:
Har du opplevd problematikk ved bytte av system eller leverandør tidligere?
Avant IT garanterer full tilgang for alle brukere fra dag 1!
Avant IT gjør Legal 365 klar for Microsoft Co-pilot som består av en rekke kraftige AI-verktøy som vil hjelpe advokater og jurister med å effektivisere og øke produktiviteten. Microsoft Co-pilot tilbyr banebrytende teknologi som gir intelligente forslag og innsikt basert på naturlig språkforståelse og dyp læring.
Microsoft Co-pilot vil komme med mye «out of the box» funksjonalitet i Word, Outlook, Teams etc., men vi tror styrken vil ligge i at vi trener Legal 365 AI’en «din» til å bruke dine data på nye måter. Legal 365 vil effektivt og sømløst gjenbruke det beste av det beste som er produsert i din bedrift. Legal 365 AI vil holde kontroll på hverdagen din, lage referater og to-dos for deg, den vil gi deg forsalg til avtaler, kontrakter og eposter du kan sende dine klienter. Den vil også mot slutten av dagen gi deg forslag på hvor du bør føre timer, hvis du har glemt det.
Legal 365 er designet for å være enkel å bruke, meget sikker og i samsvar med alle forskrifter og standarder. Legal 365 er den mest omfattende og samtidig den enkleste løsning for din arbeidshverdag som jurist.
Les mer om:
Legal 365 er laget for å gjøre advokatenes hverdag trygg, oversiktlig og effektiv.
Legal 365 understøtter alle former for juridisk arbeid og flere juridiske avdelinger i større norske bedrifter bruker Legal 365.
Legal 365 er klar til bruk. Ved bytte av et fagsystem får man muligheten til å revurdere prosesser, malverk og rutiner.
Avant IT har lang erfaring fra mange implementeringer av Legal 365 og integreringer med bransjeledende økonomisystemer og har i flere år optimalisert Legal 365 for å understøtte effektive prosesser.
Legal 365 er under kontinuerlig utvikling basert på brukererfaringer fra våre kunder.
Første møte
Behovsanalyse og live demo av Legal 365
Test eget miljø
Vi setter opp Legal 365 i deres IT-miljø
Avtale / Konfigurasjon
Vi tilpasser Legal 365 til deres ønsker og behov
1-2 timer
1-3 dager
1-3 uker
Første møte
Behovsanalyse og live demo av Legal 365
1-2 timer
Test eget miljø
Vi setter opp Legal 365 i deres IT-miljø
1-2 dager
Avtale / Konfigurasjon
Vi tilpasser Legal 365 til deres ønsker og behov
Det er ikke riktig av oss å ha sterke meninger om våre konkurrenter. Derfor har vi laget et skjema slik at du selv kan sammenligne Legal 365 med andre fagsystemer for juridisk arbeid.
Saksadministrasjon
Dokumenthåndtering
Saksadministrasjon
Dokumenthåndtering
Klientportalen
Legal 365 har innbygget klientportal for onboarding av nye klienter.
Ved innlogging benyttes Vipps Logg inn og data hentes inn automatisk fra klientens Vipps profil. Man trenger derfor ikke huske brukernavn og passord. I tillegg gir dette en enkel form for id-kontroll ved at Vipps profildata hentes fra klientens bankid-profil.
Klientportalen er en modul i Legal 365 og gir mulighet for:
SMS integrasjon
SMS er etter etableringen av andre meldingstjenester som eksempelvis Messenger, iMessage, Whatsapp og Skype blitt et mer profesjonelt kommunikasjonsverktøy.
De viktigste årsakene til at SMS er ofte brukt i forretningsmessig sammenheng er:
Eksempler på bruksområder:
Microsoft OneDrive
Legal 365 er en tjeneste i Microsoft 365 og derfor tett integrert med øvrige Microsoft tjenester i som eksempelvis OneDrive, Outlook, Sharepoint og Teams.
Legal 365 benytter Sharepoint som sitt bakenforliggende Dokumenthåndterings system. Det gjør at man har tilgang til ren rekke enterprise dokumenthåndtering funksjoner som eksempelvis:
Ved å legge til link til saksmappe i OneDrive får man tilgang til alle dokumentene på saken i filutforskeren via Onedrive. Dette gjør at man kan jobbe i dokumentene på saken på samme måte som om man hadde laget en saksmappe på en filserver eller lokalt på sin egen maskin. Saksdokumentene er likevel lagret sentralt i Legal 365 og alle endringer og nye dokumenter blir automatisk synkronisert til tilhørende saksmappe i Legal 365.
I praksis blir det da svært enkelt å lagre dokumenter til/fra Aktørportalen, det er enkelt å endre filnavn, kopiere filer, flytte på filer og det er enkelt å jobbe i PDF filer med Adobe DC PRO.
Med offline tilgang kan man med ett klikk sikre at man har tilgang til alle dokumenter på saken før man skal i retten. Det gir også mulighet til å jobbe med dokumenter når man er på reise eller steder uten nett tilgang.
Microsoft Teams integrasjon
Legal 365 kan automatisk opprette et Teamsområde til en sak basert på en forhånddefinert mal. Navn på Teamsområdet blir standardisert med f.eks. saksnummer + klientnavn + sakstittel, kanaler, undermapper, medlemmer i Teams og hvilke apper som skal aktiveres. Adressen til Teamsområdet er lagret på saken slik at man med ett klikk kan gå inn i dokumentområdet til Teams.
Teams er nyttig i større saker med mange involverte både internt og eksternt for å få en god samhandling, eller f.eks. som Datarom.
Advokat kan med Teams enkelt samhandle med klient og andre aktører i aktuell sak. Andre aktører kan eksempelvis være interne og eksterne aktører som advokater, revisorer, analytikere, motpart eller motparts advokat via begrenset tilgang. Advokat og klient arbeider i de samme Word-dokumentene, der endringer kan spores via versjonslogg.
Microsoft Outlook integrasjon
Legal 365 har markedsledende integrasjon mot Outlook med både drag&drop funksjonalitet for e-post og egen integrasjon i Outlook for å lagre e-poster og vedlegg til sak evt. for å sette inn vedlegg i en utgående e-post fra saksmappen.
Drag&drop lagrer automatisk informasjon om faktisk sendt/mottatt tidspunkt, avsender og mottakere, samt at vedleggene i e-posten automatisk lagres som separate dokumenter i saken.
Intelligent Drag&Drop av e-post og dokumenter i Legal 365. Drag&Drop er enkelt, effektivt og intuitivt og noe alle kjenner til.
Regnskaps integrasjon
Realtime 2 veis oppdatering uten bruk av filutveksling av data på kunder, kontakter og saker.
Kopi av faktura, klientmiddeltransaksjoner, innbetalinger og utlegg hentes automatisk tilbake til saken i Legal 365 for full oversikt vedrørende saken.
Støtter PowerOffice Go, Tripletex, 24SevenOffice, Xledger, Visma Business.
Avant IT har et samarbeid med Skatt & Regnskap AS som leverer økonomitjenester for advokater samt bistand ved oppsett og migrering mellom ulike regnskapssystemer.
Innkommende samtaler
Integrasjonsen er en klientprogramvare som sørger for en trådløs kobling mellom mobilt bedriftsnett (Unifon) og Legal365 ved hjelp av godkjente API-integrasjoner.
Andre system integrasjoner
Legal 365 har integrasjoner mot:
Integrasjon med Brønnøysundregistrene
Når man oppretter en ny forretningsforbindelse får man ved hjelp av denne koblingen automatisk inn grunndata som navn, organisasjonsnummer, virksomhetsadresse og besøksadresse. I tillegg får man registrert daglig leder og styret, samt prokura og signatur rettigheter.
Fordeler ved integrasjonen:
Microsoft OneDrive
Legal 365 er en tjeneste i Microsoft 365 og derfor tett integrert med øvrige Microsoft tjenester i som eksempelvis OneDrive, Outlook, Sharepoint og Teams.
Legal 365 benytter Sharepoint som sitt bakenforliggende Dokumenthåndterings system. Det gjør at man har tilgang til ren rekke enterprise dokumenthåndtering funksjoner som eksempelvis:
Ved å legge til link til saksmappe i OneDrive får man tilgang til alle dokumentene på saken i filutforskeren via Onedrive. Dette gjør at man kan jobbe i dokumentene på saken på samme måte som om man hadde laget en saksmappe på en filserver eller lokalt på sin egen maskin. Saksdokumentene er likevel lagret sentralt i Legal 365 og alle endringer og nye dokumenter blir automatisk synkronisert til tilhørende saksmappe i Legal 365.
I praksis blir det da svært enkelt å lagre dokumenter til/fra Aktørportalen, det er enkelt å endre filnavn, kopiere filer, flytte på filer og det er enkelt å jobbe i PDF filer med Adobe DC PRO.
Med offline tilgang kan man med ett klikk sikre at man har tilgang til alle dokumenter på saken før man skal i retten. Det gir også mulighet til å jobbe med dokumenter når man er på reise eller steder uten nett tilgang.
Microsoft Teams integrasjon
Legal 365 kan automatisk opprette et Teamsområde til en sak basert på en forhånddefinert mal. Navn på Teamsområdet blir standardisert med f.eks. saksnummer + klientnavn + sakstittel, kanaler, undermapper, medlemmer i Teams og hvilke apper som skal aktiveres. Adressen til Teamsområdet er lagret på saken slik at man med ett klikk kan gå inn i dokumentområdet til Teams.
Teams er nyttig i større saker med mange involverte både internt og eksternt for å få en god samhandling, eller f.eks. som Datarom.
Advokat kan med Teams enkelt samhandle med klient og andre aktører i aktuell sak. Andre aktører kan eksempelvis være interne og eksterne aktører som advokater, revisorer, analytikere, motpart eller motparts advokat via begrenset tilgang. Advokat og klient arbeider i de samme Word-dokumentene, der endringer kan spores via versjonslogg.
Microsoft Outlook integrasjon
Legal 365 har markedsledende integrasjon mot Outlook med både drag&drop funksjonalitet for e-post og egen integrasjon i Outlook for å lagre e-poster og vedlegg til sak evt. for å sette inn vedlegg i en utgående e-post fra saksmappen.
Drag&drop lagrer automatisk informasjon om faktisk sendt/mottatt tidspunkt, avsender og mottakere, samt at vedleggene i e-posten automatisk lagres som separate dokumenter i saken.
Intelligent Drag&Drop av e-post og dokumenter i Legal 365. Drag&Drop er enkelt, effektivt og intuitivt og noe alle kjenner til.
Ønsker du mer informasjon om sikkerhet, vilkår eller support i Legal 365? Det finner du ved å klikke på knappene under.
KONTAKT
Telefon: 23 33 89 99
E-post: salg@avantit.no
Generelt: post@avantit.no
Org. Nummer:
NO 983 591 744 MVA
ADRESSER
Besøkadresse:
Alf Bjerckes vei 10, 0582 OSLO
Lageradresse:
Alf Bjerckes vei 14, 0582 OSLO
KONTAKT
Telefon: 23 33 89 99
E-post: salg@avantit.no
Generelt: post@avantit.no
Org. Nummer: NO 983 591 744 MVA
ADRESSER
Besøkadresse: Alf Bjerckes vei 10, 0596 OSLO
Lageradresse: Alf Bjerckes vei 14, 0596 OSLO
Postadresse: PB 132 Kalbakken, 0902 OSLO