Legal 365
Et forretningssystem utviklet i samarbeid med advokater.
Komplett, sikkert og integrert, tilpasset den moderne advokat.
Legal 365 er en fagapplikasjon for advokatbransjen basert på Microsoft skytjenester (Microsoft Dynamics 365) og er tett integrert med Microsoft 365, Outlook og Teams.
Systemet er sky- og abonnementsbasert og krever ingen servere eller installasjon på egen PC.
Med Legal 365 får du:
Har du opplevd problematikk ved bytte av system eller leverandør tidligere?
Avant IT garanterer full tilgang for alle brukere fra dag 1!
Legal 365 er laget for å gjøre advokatenes hverdag trygg, oversiktlig og effektiv.
Legal 365 understøtter alle former for juridisk arbeid og flere juridiske avdelinger i større norske bedrifter bruker Legal 365.
Legal 365 er klar til bruk. Ved bytte av et fagsystem får man også muligheten til å revurdere sine prosesser, malverk og rutiner. Avant IT har erfaring fra mange advokatselskap og har gjennom flere år optimalisert Legal 365 for å understøtte effektive prosesser.
Legal 365 er under kontinuerlig videreutviklet basert på våre kunders tilbakemeldinger.
Første møte
Behovsanalyse og live demo av Legal 365
Test eget miljø
Vi setter opp Legal 365 i deres IT-miljø
Avtale / Konfigurasjon
Vi tilpasser Legal 365 til deres ønsker og behov
1-2 timer
1-3 dager
1-3 uker
Første møte
Behovsanalyse og live demo av Legal 365
1-2 timer
Test eget miljø
Vi setter opp Legal 365 i deres IT-miljø
1-2 dager
Avtale / Konfigurasjon
Vi tilpasser Legal 365 til deres ønsker og behov
Det er ikke riktig av oss å ha sterke meninger om våre konkurrenter. Derfor har vi laget et skjema slik at du selv kan sammenligne Legal 365 med andre fagsystemer for juridisk arbeid.
Support, Drift og forvaltning skal stå på samme linje nederst i boksene/pakkene
Collaborate
Apper og integrasjoner:
Business
Alt som er inkludert i Collaborate, pluss:
Apper og integrasjoner:
Lawyer
Alt som er inkludert i Business, pluss:
Apper og integrasjoner:
Premium
Alt som er inkludert i Lawyer, pluss
Legal 365 kan enkelt konfigureres etter dine behov
Apper og integrasjoner:
* Legal 365 forutsetter Microsoft 365
Når noen ringer deg vil det komme et pop-up vindu i Legal 365 med informasjon om hvem som ringer.
Dersom innringer ikke er registrert i Legal 365 vises navn fra Opplysningen 1881, med mulighet til å lagre kontaktinformasjon direkte inn i Legal 365.
Det er også mulig å tilpasse oppslagsvinduer slik at det viser andre relevante felter fra Legal 365, som timeregistrering, notat, sak, klient ol.
Klientportalen
Legal 365 har innbygget klientportal for onboarding av nye klienter. Ved innlogging benyttes Vipps Logg inn og data hentes inn automatisk fra klientens Vipps profil. Man trenger derfor ikke huske brukernavn og passord. I tillegg gir dette en enkel form for id-kontroll ved at Vipps profildata hentes fra klientens bankid-profil.
Klientportalen er en modul i Legal 365 og gir mulighet for:
Microsoft Outlook integrasjon
Legal 365 har markedsledende integrasjon mot Outlook med både drag&drop funksjonalitet for e-post og egen integrasjon i Outlook for å lagre e-poster og vedlegg til sak evt. for å sette inn vedlegg i en utgående e-post fra saksmappen.
Drag&drop lagrer automatisk informasjon om faktisk sendt/mottatt tidspunkt, avsender og mottakere, samt at vedleggene i e-posten automatisk lagres som separate dokumenter i saken.
Intelligent Drag&Drop av e-post og dokumenter i Legal 365. Drag&Drop er enkelt, effektivt og intuitivt og noe alle kjenner til.
Microsoft Teams integrasjon
Legal 365 kan automatisk opprette et Teamsområde til en sak basert på en forhånddefinert mal. Navn på Teamsområdet blir standardisert med f.eks. saksnummer + klientnavn + sakstittel, kanaler, undermapper, medlemmer i Teams og hvilke apper som skal aktiveres. Adressen til Teamsområdet er lagret på saken slik at man med ett klikk kan gå inn i dokumentområdet til Teams.
Teams er nyttig i større saker med mange involverte både internt og eksternt for å få en god samhandling, eller f.eks. som Datarom.
Advokat kan med Teams enkelt samhandle med klient og andre aktører i aktuell sak. Andre aktører kan eksempelvis være interne og eksterne aktører som advokater, revisorer, analytikere, motpart eller motparts advokat via begrenset tilgang. Advokat og klient arbeider i de samme Word-dokumentene, der endringer kan spores via versjonslogg.
Avholde chatdialoger & videomøter hvor advokat ved samtykke kan ta opp og lagre på saken.
Effektiv og strukturert samhandling med alle aktører i en sak
Standardisert, automatisert oppsett pr. sak i Teamsområde med kanaler, undermapper, eiere, medlemmer og apper
Granulert, intern og ekstern tilgangsstyring til saksdokumentasjon
Teamsområdet arkiveres og skjules når saken avsluttes
Tilgang til Teams finnes også via Mobil App.
Microsoft OneDrive
Legal 365 er en tjeneste i Microsoft 365 og derfor tett integrert med øvrige Microsoft tjenester i som eksempelvis OneDrive, Outlook, Sharepoint og Teams.
Legal 365 benytter Sharepoint som sitt bakenforliggende Dokumenthåndterings system. Det gjør at man har tilgang til ren rekke enterprise dokumenthåndtering funksjoner som eksempelvis:
Ved å legge til link til saksmappe i OneDrive får man tilgang til alle dokumentene på saken i filutforskeren via Onedrive. Dette gjør at man kan jobbe i dokumentene på saken på samme måte som om man hadde laget en saksmappe på en filserver eller lokalt på sin egen maskin. Saksdokumentene er likevel lagret sentralt i Legal 365 og alle endringer og nye dokumenter blir automatisk synkronisert til tilhørende saksmappe i Legal 365.
I praksis blir det da svært enkelt å lagre dokumenter til/fra Aktørportalen, det er enkelt å endre filnavn, kopiere filer, flytte på filer og det er enkelt å jobbe i PDF filer med Adobe DC PRO.
Med offline tilgang kan man med ett klikk sikre at man har tilgang til alle dokumenter på saken før man skal i retten. Det gir også mulighet til å jobbe med dokumenter når man er på reise eller steder uten nett tilgang.
SMS integrasjon
SMS er etter etableringen av andre meldingstjenester som eksempelvis Messenger, iMessage, Whatsapp og Skype blitt et mer profesjonelt kommunikasjonsverktøy.
De viktigste årsakene til at SMS er ofte brukt i forretningsmessig sammenheng er:
Eksempler på bruksområder:
Integrasjon med Brønnøysundregistrene
Når man oppretter en ny forretningsforbindelse får man ved hjelp av denne koblingen automatisk inn grunndata som navn, organisasjonsnummer, virksomhetsadresse og besøksadresse. I tillegg får man registrert daglig leder og styret, samt prokura og signatur rettigheter.
Fordeler ved integrasjonen:
Regnskaps integrasjon
Realtime 2 veis oppdatering uten bruk av filutveksling av data på kunder, kontakter og saker.
Kopi av faktura, klientmiddeltransaksjoner, innbetalinger og utlegg hentes automatisk tilbake til saken i Legal 365 for full oversikt vedrørende saken.
Støtter PowerOffice Go, Tripletex, 24SevenOffice, Xledger, Visma Business.
Andre system integrasjoner
Legal 365 har integrasjoner mot:
Innkommende samtaler
Når noen ringer deg vil det komme et pop-up vindu i Legal 365 med informasjon om hvem som ringer.
Dersom innringer ikke er registrert i Legal 365, vises navn fra Opplysningen 1881, med mulighet til å lagre kontaktinformasjon direkte inn i Legal 365.
Det er også mulig å tilpasse oppslagsvinduer slik at det viser andre relevante felter fra Legal 365, som timeregistrering, notat, sak, klient ol.
KONTAKT