Onsite
IT Konsulet på kundens lokasjon
De siste to tiårene har IT-selskap kontinuerlig forsøkt å forbedre sine IT-tjenester for å møte markedets stadig økende behov. Det eksisterer forskjellige modeller man kan innrette seg etter for å imøtekomme dette.
Bedrifter som anvender Onsite / Offshore-modeller reduserer sine investeringer, risiko og anvendt tid samtidig som man får tilgang på økte ressurser både i f.h.t. kapasitet og kompetanse når teamene samarbeider.
IT Konsulet på kundens lokasjon
Remote hjelp via nettverk
Deler av utvikling/tjenester for kunden blir gjort i et annet land
IT Leverandøren bruker ressurser som fins i samme land
Denne modellen sikrer kostnadseffektiviteten til offshore-modellen og opprettholder også ansikts-til-ansikt-interaksjonene med kunden.
Dette for å hindre kommunikasjons problemer, som er svært viktig i næringslivet og sikrer at prosjektet blir en suksess.
En integrert modell av Onsite, samt Offshore, er den ultimate løsningene for bedriftene.
Vår påstand er at denne kombinerte modellen er en forutsetning for å øke effektiviteten og optimalisere kostnadene ved prosjektutvikling.
Arbeidet i denne modellen er hensiktsmessig fordelt mellom onsite og offsite-teamene. Onsite teamene leverer nødvendig støtte og løsninger for strategiske problemer, mens offshore-teamene leverer utviklingstjenestene.
I «Hybrid Leveranse Modellen» er outsourcingsarbeidet fordelt mellom kundens lokale It-Partner og dennes offshore-utviklingssenter.
Derfor får kunden fordelene med begge modellene.
Dette er en av de mest effektive og vellykkede modellene, og er blitt tatt i bruk og ønsket velkommen av flere og flere selskaper internasjonalt.
Fordelingen av arbeidet avhenger hovedsakelig av typen prosjekt. For det meste er 20% av arbeidet gjort på stedet og de resterende 80% offshore.
1. Direkte forhandlinger med kunden
Direkte forhold til kunden bidrar til å unngå kommunikasjonssvikt slik at kravene oppfylt effektivt. Dette er mulig gjennom Onsite avdelingen, og hjelper kunden til å få et klart bilde av prosjektet, og forvirring unngås. Den overordnede prosjektkommunikasjonen skjer både på «Onsite» og på «Offshore» avdelingene
2. Produktivitet døgnet rundt
Kontinuerlig arbeid er mulig døgnet rundt, og arbeidet kan gjøres effektivt ved å utnytte tidssone forskjellen. Ved hjelp av Onsite-teamkrav og Offshore-utviklingsaktiviteter skjer arbeidet samtidig, arbeidet blir ferdig tidligere og med høyt produktivitetsnivå. Dette bidrar til at kundens deadline blir overholdt.
3. Fornuftige ressurser
Tilgang til den beste teknologien, arbeidskraften og utstyr – er mulig gjennom et «Offshore Utviklings Senter», som effektivt kan utnyttes av kunden. Dette vil hjelpe til med å få et vellykket prosjekt. Problemer blir avklart underveis og riktige strategier velges.
4. Lønnsomhet
Dette er en av de største fordelene ved hybridmodellen. Offshore-utviklingsjobb er en kostnadseffektiv metode, som selvsagt bidrar til at kunden å spare kostnader.Denne modellen har mange fordeler når kunden gjør hyppige endringer i prosjektkravene. «Onsite-teamet» vil alltid være tilgjengelig for hjelp og til å analysere risikoene på forhånd med kunden, slik at nødvendige tiltak blir implementert
5. Kulturelle arbeidsforskjeller
Hvordan folk jobber varierer fra sted til sted på kloden. Denne forskjellen må håndteres nøye og med største forståelse. Denne forskjellen kan ikke håndteres ordentlig ved hjelp av 100% Offshore-leveringsmodell, og selskapet som vedtar det, er ikke forberedt på å håndtere slikt. Derfor er det viktig at IT-Partneren å forstår de riktige intensjonene. Hybridmodellen hjelper med å fjerne dette problemet, ved å benytte en ekspertforbindelse med flere år i ulike kulturmiljøer. Dette hjelper kunden ved å få to forskjellige tankesett til å gjennomføre prosjektet. Det hjelper ikke bare å oversette språk, men også tankemønstre og prosesser.
6. Tillits Bygging
Ved Hybridmodellen er «face to face» relasjon mellom leverandør og kunde viktig, pga. geografiske forskjeller. Dette gjøres gjennom Onsite senteret. Relasjon mellom lokal IT-leverandør og kunde blir dermed styrket . Dette hjelper kunden til å få tillit til selskapet og kan effektivt løse misforståelser på forhånd. Dermed blir prosjektet fullført uten noen kompromiss.
7. Tidsbesparelser
Selskaper med 100% Offshore-modell står overfor ineffektivitet da det ikke er noe gjentagende «face-to-face»-interaksjoner, på grunn av geografiske forskjeller.Kravene blir ofte derfor ikke oppfylt, fullt ut. Dette er tidkrevende og fører til at arbeidet må gjentas på grunn av kommunikasjonsproblemer med Offshore-senter. Hybridmodellen sikrer direkte kommunikasjon med kunden via Onsite Senteret, som igjen sørger for at Offshore-senteret, hvor utviklingsaktiviteter utføres, har de riktige spesifikasjonene. Vi hos Gateway Group – Software Development Company India er en leverandør som har servet bilindustrien, digitale medier og produktselskaper de siste 10 årene. Vi har nylig inngått et samarbeidet med et av de ledende norske IT-selskapene – Avant IT. Med dette samarbeidet har vi styrket vår nærvær i Norden og er glade for å utvide oss videre i det norske markedet. Avant IT komplementerer vår portefølje ved å legge til verdifulle elementer som bredere industriell rekkevidde og høy markedskunnskap. Vi får et større team tilgjengelig lokalt, i tillegg til tekno-kommersiell kunnskap og raskere tilgang til lokale kunder, for å nevne noe. Med de nevnte fordeler beviser det at Hybridmodellen er den beste å implementere i virksomheten. Denne modellen sikrer høy kvalitet på prosjektleveranser og med døgnåpen tilgjengelighet av ressursene.
Avant IT er et fremtidsrettet teknologiselskap som skreddersyr løsninger for deg og ditt selskap.
Våre fokusområder består av:
samt tilhørende Service & Support rundt disse områdene.